Bevægelse i skolen

Får vi børnene i bevægelse og hvad er bevægelse overhovedet?

Det er nu 5 år siden at kravet om 45 minutters bevægelse pr skoledag blev indført. I denne udsendelse dykker vi ned i begrebet - for hvad skal der egentlig til, før vi kan sige, at der er tale om bevægelse i undervisningen? Derudover undersøger vi, hvordan det står til med at opfylde kravet om 45 minutters bevægelse, og vi får gode råd til konkrete bevægelsesaktiviteter.

Vi har talt med Thomas Skovgaard, centerleder hos FIIBL som formidler ny praksisnær viden om idræt, bevægelse og læring - og Jill Johnson, der er lærer og deltager i udviklingsprojektet IMOOW

Afspil "Bevægelse i skolen"

00:00 00:00

Hør en anden podcast

Køn i skolen

Denne gang handler Stemmer fra skolen om køn.

Hør podcast

Produkter i undervisningen

Foldebøger er en succes.

Hør podcast

Undersøgende matematik

Hvordan kan du arbejde undersøgende med matematik?

Hør podcast

Sexualundervisning

Hvordan griber du som lærer seksualundervisningen an?

Hør podcast

Tidlig sprogstart

Hvordan griber du den tidlige sprogundervisning an?

Hør podcast

Skole-hjem samarbejdet

Hvad er formålet egentlig med skole-hjemsamarbejdet?

Hør podcast

Bæredygtig undervisning

Hvordan kan du arbejde med bæredygtig undervisning?

Hør podcast

Ny skrivedidaktik

Hvordan kan du arbejde med situeret fremstilling - nyt koncept for skrivedidaktikken?

Hør podcast

Feedback

Feedback kan styrke elevernes læring; men feedback kan også øge elevernes ulighed.

Hør podcast

Del dit lærerliv

Hvad får lærere ud af at dele deres undervisning og erfaringer med andre?

Hør podcast

AULA

Hvordan kommer vi bedst fra start med den nye platform?

Hør podcast

Pauser

Er pauser en del af din undervisning?

Hør podcast

Elevernes teknologiforståelse

En stor international undersøgelse af elevernes teknologiforståelse viser, at danske elever er blevet dygtigere. Men der er stadig udfordringer.

Hør podcast