Feedback

Feedback kan styrke elevernes læring; men feedback kan også øge elevernes ulighed.

Bent Sortkær Post.doc fra Aarhus universitet har skrevet en Ph.d med titlen "Feedback, elevperspektiver og ulighed i skolen". Vi taler med ham om, hvad hans resultater viser og om, hvad lærere skal være bevidste om i feedbacksituationer. Lærer, Mette Daugaard fra Bredsten Gadbjerg skole fortælle om, hvornår hun oplever, at det er udfordrende at give feedback og hun giver et helt konkret værktøj til feedback på skriftlige produkter, som hun selv har udviklet.

Afspil "Feedback"

00:00 00:00

Hør en anden podcast

Køn i skolen

Denne gang handler Stemmer fra skolen om køn.

Hør podcast

Produkter i undervisningen

Foldebøger er en succes.

Hør podcast

Undersøgende matematik

Hvordan kan du arbejde undersøgende med matematik?

Hør podcast

Sexualundervisning

Hvordan griber du som lærer seksualundervisningen an?

Hør podcast

Tidlig sprogstart

Hvordan griber du den tidlige sprogundervisning an?

Hør podcast

Skole-hjem samarbejdet

Hvad er formålet egentlig med skole-hjemsamarbejdet?

Hør podcast

Bæredygtig undervisning

Hvordan kan du arbejde med bæredygtig undervisning?

Hør podcast

Ny skrivedidaktik

Hvordan kan du arbejde med situeret fremstilling - nyt koncept for skrivedidaktikken?

Hør podcast

Del dit lærerliv

Hvad får lærere ud af at dele deres undervisning og erfaringer med andre?

Hør podcast

AULA

Hvordan kommer vi bedst fra start med den nye platform?

Hør podcast

Pauser

Er pauser en del af din undervisning?

Hør podcast

Elevernes teknologiforståelse

En stor international undersøgelse af elevernes teknologiforståelse viser, at danske elever er blevet dygtigere. Men der er stadig udfordringer.

Hør podcast