Her kan du logge ind ved at bruge dit NemID. Sæt hak i ”Husk mig”-feltet, hvis du sidder på en privat PC. Så huskes dit brugernavn ved næste login. Sidder du ved en offentlig PC, skal du undgå at bruge funktionen og huske at logge ud efter sessionen.
Læs og send breve og beskeder via app’en
Er du træt af at logge ind med NemId, hver gang du skal i kontakt med os, så hent vores app Dinvej+. Her kan du bruge touchid eller egen kode. Læs mere om, hvordan du kommer i gang her.
Problemer med at logge på med NemID?
Hvis du har problemer med at logge på så klik på nedenstående og læs, hvordan du løser problemet.
Oplever du tekniske problemer på vores hjemmeside, kan du prøve om disse vejledninger kan hjælpe dig videre. Hvis det ikke hjælper, er du altid meget velkommen til at ringe til os på 70100018
Sikkerhed
Vi anbefaler, at du altid logger ud og lukker alle browservinduer, når du er færdig med at bruge tjenester, hvor du har været logget på med NemID.
Matematikchok
Offentliggørelsen af den internationale undersøgelse TIMSS sendte chokbølger gennem den danske skoleverden; de danske 4. klasses elever var blevet markant dårligere til matematik og elevernes tro på egne evner var faldet.
Denne udgave af Stemmer fra skolen tager afsæt i undersøgelsen – ikke for at se på, hvad der gik galt, men derimod for at undersøge, hvordan den gode matematikundervisning kan se ud. Tomas Højgaard, Ph.D og lektor på DPU, udfolder i podcasten, hvilke kompetencer og mål, der bør være i fokus i matematikundervisningen, men også hvad det kræver af både lærere og skole at komme i mål med en sådan undervisning, der løfter elevernes faglige niveau og ikke mindst deres faglige selvtillid.
Undervejs i podcasten giver tre dygtige lærere deres bud på, hvad god matematikundervisning er og konkrete ideer til, hvordan man kan tilrettelægge sådan en undervisning. Det er Mette Fynbo Jensen, Micky Bøgvad Lindharth og Sisse Jeppesen.
Afspil "Matematikchok"
00:0000:00
Hør en anden podcast
Digital didaktik i en coronatid
Denne gang handler Stemmer fra skolen om digital undervisning og læring i corona-skolen.
Politikerne ønsker, at den test, der skal erstatte de omdiskuterede nationale test, skal kunne understøtte det pædagogiske arbejde i klassen. Men hvad kræver det af testen og af lærerene?