Tidlig sprogstart

Hvordan griber du den tidlige sprogundervisning an?

Med folkeskolereformen blev tidligere sprogstart en realitet. Det betød engelsk fra 1. klasse og fransk eller tysk fra 5. klasse. I denne udgave af Stemmer fra Skolen undersøger vi udviklingsprojektet Tidligere sprogstart, der er et samarbejde mellem forskere og lærere. Projektet giver konkrete anbefalinger til fremmedsprogsdidaktik.

Vi har talt med forsker i fremmedsprogsdidaktik Petra Daryai-Hansen og sproglærer Caroline Arp fra Lindevangsskolen på Frederiksberg.

Læs mere om projektet i dette link: www.tidligeresprogstart.ku.dk

Afspil "Tidlig sprogstart"

00:00 00:00

Hør en anden podcast

Køn i skolen

Denne gang handler Stemmer fra skolen om køn.

Hør podcast

Produkter i undervisningen

Foldebøger er en succes.

Hør podcast

Undersøgende matematik

Hvordan kan du arbejde undersøgende med matematik?

Hør podcast

Sexualundervisning

Hvordan griber du som lærer seksualundervisningen an?

Hør podcast

Skole-hjem samarbejdet

Hvad er formålet egentlig med skole-hjemsamarbejdet?

Hør podcast

Bæredygtig undervisning

Hvordan kan du arbejde med bæredygtig undervisning?

Hør podcast

Ny skrivedidaktik

Hvordan kan du arbejde med situeret fremstilling - nyt koncept for skrivedidaktikken?

Hør podcast

Feedback

Feedback kan styrke elevernes læring; men feedback kan også øge elevernes ulighed.

Hør podcast

Del dit lærerliv

Hvad får lærere ud af at dele deres undervisning og erfaringer med andre?

Hør podcast

AULA

Hvordan kommer vi bedst fra start med den nye platform?

Hør podcast

Pauser

Er pauser en del af din undervisning?

Hør podcast

Elevernes teknologiforståelse

En stor international undersøgelse af elevernes teknologiforståelse viser, at danske elever er blevet dygtigere. Men der er stadig udfordringer.

Hør podcast